Сьогодні: 25.04.2024
banner468x60
У період із 11 по 17 жовтня 2020 р. ми здійснили, п’ятий, підсумковий моніторинг 10 медіа Чернігівщини: 5 друкованих і 5 інтернет-видань. Це, зокрема, газети «Маяк» (Корюківський район), «Наше слово» (Менський), «НК» (Чернігівський), «Новини Городнянщини» (Городнянський) і «Промінь» (Сновський) та інформаційні ресурси «Менщина», «Мій Ніжин», «Нежатин», «Ніжин.Сity» та «Сусіди.Сity» (спільне видання журналістів Корюківського та Менського районів). Загалом опрацьовано 107 публікацій у газетах і 185 повідомлень на інформаційних сайтах. Аналізували кількісний (загальну кількість героїв/героїнь у публікаціях, а також кількість жінок і чоловіків як експерток/експертів - хто коментували ті чи інші події, рахували на сторінках ЗМІ використані фемінітиви та маскулінітиви) та якісний показники (наявність стереотипних висловлювань, присутність сексизму в текстах і зображеннях, а також тематичних матеріалів із гендерної проблематики). Особливістю даного періоду було те, що моніторинг проводився у передвиборчу кампанію. Тож переважна частина матеріалів у друкованих ЗМІ та значна частина в інтернет-виданнях – замовні матеріали про кандидатів і кандидаток, а також представлення команд тих чи інших політичних сил. Відповідно, дуже мало матеріалів було про щось, окрім політики – особливо в газетах. На сайтах тематична палітра була більш різноплановою. У жовтні в інтернет-виданнях жінки-експертки складають 30% (ця цифра весь моніторинговий період коливається у межах від 30 до 40%), а як героїні матеріалів становлять 38% (частіше, ніж у попередній період). Найвищий показник експерток – у матеріалах про волонтерство/благодійність (80%), екологію/довкілля (63%), кримінал/ДТП/НС (50%). У попередніх періодах переважала інша тематика: освіта/наука, культура та релігія, розваги/дозвілля. Дуже мало експерток у темі війни/армії , але в 50% були героїнями публікацій. А найчастіше жінки як героїні присутні у новинах на тему соцполітики (100%), економіки / бізнесу (75%), освіти / науки (80%). Більш детально ця аналітика представлена в нашій інфографіці. За підсумками попередніх моніторингів найбільш гендерночутливими виданнями Чернігівщини кілька разів ставали «Сусіди.Сity» і «Наше слово» (у лютому та червні), сайт «Мій Ніжин» і «Наше слово» (в квітні). У серпні лідером знову був сайт «Сусіди.Сity», а серед газет уперше – «Маяк». У жовтні першість серед гіперлокальних медіа щодо залучення жінок як експерток і героїнь журналістських матеріалів залишається сайт «Сусіди.City» (55% і 33% відповідно). Минулого разу ми відзначали, що сайту варто частіше використовувати фемінітиви (було 30%) і в жовтні ситуація кардинально змінилася! Фіксуємо 100% фемінітивів у редакційних матеріалах! Ще один сайт, який прислухався до висновків експертів, - «Ніжин.City”. Цього разу в новинах також 100% фемінітивів! Однак до гендерного балансу виданню ще далеко: жінки як експертки в публікаціях складають всього 9%, хоча кількість героїнь досить висока. Водночас доволі стабільні позиції займають сайти…
«Креативний хаб «Зачарована Десна» в Чернігові, нагадаємо, запрацював у липні. Ініціатор його створення – громадська організація «Голос батьків» та координатор проекту Сергій Усович. Фінансову підтримку в реалізації проекту надав Український культурний фонд.
На запитання відповідає медіаюрист проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор ФЕДОРЕНКО. «На сесії райради прийнято рішення опублікувати в нашій газеті висновки тимчасової комісії райради щодо вивчення питання порушень  рішень райради «Про районний бюджет за  2020 рік» посадовими особами РДА. Зокрема, начальником відділу освіти, культури, молоді та спорту ( у висновках йдеться про  чимало порушень з його боку). Водночас цей посадовець зареєстрований як кандидат на посаду очільника селищної ради. То чи не буде цей матеріал визнано агітаційним (таким, що закликає не голосувати за кандидата)? Чи можемо ми його публікувати?».
На запитання відповідає медіаюрист проектів Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО. «Чи повинен оплачувати розміщення публікації (передвиборної агітації) в газеті діючий депутат, якщо він балотується на наступний термін?».
Інклюзивний креативний хаб «Зачарована Десна» в Чернігові, нагадаємо, запрацював у липні. Ініціатор його створення – громадська організація «Голос батьків». Фінансову підтримку в реалізації проекту надав Український культурний фонд. І ось настав час підбивати підсумки: що вдалося зробити добре, а що можна покращити чи зробити інакше вже наступного року? Як цей проект вплинув на творчу реалізацію митців різного віку, у тому числі – митців з інвалідністю?
  • АНОНСИ ПОДІЙ
  • ПОПУЛЯРНЕ
  • 1
  • 2
  • 3
Prev Next